Saturday, March 20, 2010

Oh! Reem Shahwa


Sportcenter Asia merupakan salah satu rancangan berita sukan kegemaran aku. Tiap-tiap 7.30 atau 10.30 malam, Isnin sampai Jumaat, aku mesti bukak channel ESPN. Tapi semalam aku 'tertengok' Sportcenter Malaysia edisi Bahasa Malaysia. Sebelum ni memang dah ada Sportcenter Malaysia tapi in English.

Apa yang menarik perhatian aku dengan Sporcenter bahasa Malaysia ni - of course la in Malay, tapi pembaca beritanya, Reem Shahwa. Cara dia cakap Melayu kelakar, macam omputeh cakap Melayu, lepas tu ada bahasa baku sikit. Rupa-rupanya dari kecik dia memang 'speaking London'. Haha. Jom kita usha sikit Cik Reem Shahwa ni.





NAMA: Reem Shahwa Mohd Radza

TARIKH LAHIR: 31 Oktober 1985

ASAL: Kuala Lumpur

TINGGI: 155 sentimeter

BERAT: 44 kilogram

MAKANAN KEGEMARAN: Masakan Jepun dan Itali serta masakan ibu, nasi rawan

MINUMAN KEGEMARAN: Air putih

TEMPAT INGIN DILAWATI: Kepulauan Maldives

ARTIS DIMINATI: Sheila Majid

Setakat ni saja yang aku dapat Google tentang dia ni. Nak tahu lagi layan la Sportcenter Malaysia di ESPN. Haha.

8 comments:

Adam Idris said...

0oo rendah je dia ek. Tengok mua macam tinggi. Tapi cun oklah!

Encik Mimpi said...

ape kelab bro tgk?? man u ka

shaffique said...

@Adam Idris

x bole nk tggi sgt. asal cun sudah. haha..

@Encik Mimpi

gua chelsea bro..haha..

budakhitam said...

layan lisa wong dow

shaffique said...

@budakhitam

lisa wong hitam..haha..

Anonymous said...

she just my taste....

Anonymous said...

dia punya bahasa melayu fail lah! nasib baik dia comel..roarrr

Unknown said...

😗😗😗😗😗😗😗

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...