Friday, March 5, 2010

Orang Disebalik 'Tangan Epal' Twilight


Twilight, filem dan novel yang menjadi kegilaan remaja sekarang. ( especially gurrls ) Kalau sebut sahaja Robert Pattinson a.k.a Edward Cullen dan Taylor Lautner a.k.a Jacob Black semua gadis-gadis akan menjerit seperti kena histeria. Siap ada 'Team Edward' dan 'Team Jacob' lagi. ( aku team Bella. =P ) Kepada peminat-peminat Twilight, novel pertama Twilght punya cover memaparkan sepasang tangan memegang sebuah epal. Tapi korang tahu tak gerangan siapakah pemilik tangan itu?



Pemilik tangan ini adalah Kimbra Hickey, seorang part-time model. Ketika Kimbra 'shooting' tangan dia untuk cover Twilight pada 2004, dia tak bajet pun buku ni akan jadi sebegini popular. Sejak tu, gambar tangan dia memegang epal telah menjadi cover untuk novel yang jualannnya mencecah jutaan salinan di seluruh dunia.

Kimbra Hickey sekarang mengikuti pelbagai tour dan events yang bertemakan Twilight, mempromosikan buku dan sain autograph bersama peminat.


4 comments:

Ken Wooi said...

oh cool.. thanks for sharing =)

kenwooi.com

shaffique said...

you're welcome. i'm a twi-hard. =P

Anonymous said...

wahwah, die pun dpt untung.
kalo gini, pasni nak jadik model novel.
untung2 popular mcm die ni

shandye. said...

bagi sy siri the twilight saga agak hambar dari segi penceritaannya kerana sy betul2 tak suka cara stephenie meyer menggarap watak bella yg flat dan 2-dimensional itu. hal ini sendiri telah diketengahkan oleh stephen king dalam salah satu daripada seminar beliau yg mengenegahkan persoalan mengapa siri twilight itu begitu berjaya sedangkan dari segi literatur dan nilai sasteranya ia agak keterbelakang.

just sayin'

=)

lelaki [tanpa] emosi
monyet merah jambu menulis
ngomelsikit.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...