Wednesday, April 28, 2010

'Kick-Ass' Memang Kick Ass !




Hari Ahad lalu aku sempat pergi tengok filem Kick-Ass dekat TGV Jusco Seremban 2. Aku memang dah lama tunggu nak tengok filem ni. Sebelum ni aku tengok trailer filem ni kat You Tube memang gempak habis. Lepas tu aku ada minat sorang budak perempuan cute dalam filem ni (i'm not a pedophile okay). Hehe.

Filem Kick-Ass mengisahkan tentang Dave Lizewski, seorang remaja yang nobody lagi loser yang ingin menjadi seorang superhero macam dalam buku komik. Dan yang penting, dia takde superpower. Tapi dia still nak jadi seorang superhero dan menamakan dirinya Kick-Ass. Aku malas nak cerita sinopsis filem ni. Nak baca boleh klik sini or sini atau pergi tengok wayang terus. Haha.

Terus terang aku cakap, korang memang kena tengok filem. Memang filem superhero terbaik. Dari 5 bintang, aku bagi 4.8 bintang. Siapa kata filem ni tak best, aku boleh bayar balik duit tiket korang. Haha.

Kalu korang nak tahu, filem Kick-Ass ni adalah diadaptasi dari komik. Ada 4 superhero dalam filem ni. 2 superhero bangang, Kick-Ass dan Red Mist. 2 superhero betul, Big Daddy dan Hit Girl. Kick-Ass bodoh-bodoh berani punya superhero. Hit Girl pulak wa cakap lu memang awesome! Pisau, pistol, senapang, sepak terajang semua dia tau. Lepas tu mulut memang tak boleh blah. Padahal baru 10 tahun. I'm in love with Hit Girl. Beat me, please !!



By the way, filem ni 18SG. Ada adegan lucah sikit dan perkataan mencarut memang banyak. Ada jugak la beberapa scene yang aku rasa kena potong. Takpe, tunggu lagi sebulan ada la unrated version kat Internet. Download la apa lagi. Haha. Aku rasa akan ada Kick-Ass 2 sebab ending filem ni.... tengok la sendiri kalau nak tahu !




P/S : Tak sabar nak tengok Iron Man 2 pulak.

7 comments:

safiyyahosman said...

hahahahaa..
laju ja kan nak tunggu unrated version..
ahahahaa..
gigit mau??
ahahaha=p

afeeqah said...

cam best je tgk trailer cite nie..
suka sangat =))

ParkAir said...

okeh masuk dalam list wajib download!
poster dia cun gile weh.

Anonymous said...

da lame x tgk wayang...huhuhu

Cahaya Yang Riang Gembira said...

Ouh.. Mesti nak abes daa tayangan dia.. Mahu tengok juga..

shaffique said...

@ safiyyahosman

mestila laju.. unrated version 'clean' je semua, takde potong2x..hehe..

@ feeqa

trailer dah best, filem lagi gempak !

@ ParkAir

wajib !!

@ Farhana Dr

belum lagi kot.. ade lagi seminggu kot..

cik.pija said...

nak tgk iron man ~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...