Monday, July 9, 2012

Anakin, Kucing Yang Tiada Kaki Belakang


'The force is strong with this one.' Anak kucing jantan yang bernama Anakin ini dilahirkan tanpa pelvis dan kaki belakang. Anakin dijumpai oleh tuannya Carrie Hawks, 36 dari Florida, sedang mengengsot mencari makan di tepi jalan. Berasa kasihan, Carrie mengambil keputusan untuk membela Anakin.

Carrie telah membawa Anakin berjumpa dengan veterinar dan menurut doktor, x-ray badan Anakin menunjukkan ia memang tiada pelvis dan kaki belakang. Walaupun begitu, organ dalaman Anakin adalah normal dan sihat seperti kucing biasa.

Anakin bergerak dengan menolak kebelakang kaki depannya. Jika perlu, ia menggunakan ekornya untuk mengimbangkan badan. Untuk membuang air pula, Anakin mengalami sedikit kesukaran. Oleh itu Carrie menyediakan litter box khas dah cecair enema untuknya.

Anakin juga mempunyai akaun Facebook dan juga Twitter yang menerima sumbangan untuk bil perubatannya.






Sumber : Daily Mail

2 comments:

Anonymous said...

ciut sih ndan,saya juga mau melihara tu kucing!saya sendiri juga suka sama kucing.
main ke toko kita juga ya ndan di:
http://www.facebook.com/smiledotcodotid
http://www.amsmile.co
http://www.amshop.co

yevgenioberlin said...

Menus / Ceramic Ring for Menus / Ceramic Ring for Menus
Menus / Ceramic titanium apple watch band Ring can titanium rings be resized for Menus titanium easy flux 125 amp welder / Ceramic Ring for Menus / Ceramic Ring for Menus / Ceramic Ring for suppliers of metal Menus / Ceramic Ring for Menus / Ceramic Ring for Menus ford focus titanium hatchback /

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...