Friday, September 17, 2010

Harimau Yang Macam Kucing


Aku suka kucing. Aku lagi suka kalau kucing ni saiz dia besar sikit macam anjing. Tapi kalau saiz besar macam harimau, lagi best. Memang masyuk kalau buat bantal peluk. Haha.



Memperkenalkan Panjo, kucing idaman aku. Besar memang macam harimau, sebab Panjo memang HARIMAU. Panjo, seekor harimau Bengal, merupakan haiwan peliharaan bagi Goosey Fernandes. Goosey Fernandes menjumpai Panjo yang ketika itu baru berusia 3 minggu ditinggalkan oleh ibunya di hutan Pretoria, South Africa. Fernandes kemudian membawa Panjo balik ke rumahnya dan terus membela Panjo. Sehingga kini, Panjo sudah berusia 19 bulan.

Walaupun Panjo seekor harimau, tapi dia seperti seekor kucing biasa yang suka bermanja dengan tuannya, tidur di atas sofa dan bermain di halaman rumah. Panjo juga berkawan baik dengan anjing Fernandes.

Namun, Panjo mungkin akan berpisah dengan tuannya kerana nalurinya sebagai haiwan liar mungkin akan mendatangkan bahaya jika tinggal di tempat yang kecil. Saiz Panjo yang walaupun kelihatan sudah besar, juga hanyalah separuh daripada saiznya sebelum matang.






Sumber : Daily Mail

1 comment:

nad said...

ala2 comelnya...nk jugak
tapi nak kucing bengal je, tak sanggup nak bela harimau ni, mau dia telan aku karang

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...